Er bloggen det nye ukebladet?
Om man ser på Topplisten over norske blogger, så vil man raskt komme til en konklusjon om hvem mesteparten av innholdet er rettet mot. Blant de 20 øverste på listen, finner man det som vanligvis har vært innholdet i ukeblader rettet mot kvinner. En salig blanding av markedsføring, blandet sammen med mote, livsstil og sex og samliv, samt noen frekke halvnakne bilder som skal gjøre andre kvinner misunnelige, i en herlig mølje. Alle poster er dekket, for det som tidligere var ukebladenes domener. Blant det som faktisk dominerer det norske markedet for blogging, finnes det få unntak i teten.
Det eneste som ikke passer helt inn i mønstret er en blogg om aksjehandel som ligger og dupper i mellomsjiktet. Men hvem vet, kan det hende at det er noe som interesserer moderne norske kvinner?
I sin helhet er dette noe som er en interessant trend. Spørsmålet er hvor mennene har funnet tilsvarende substitutter for de tema som tidligere ble dekket av ukeblader for menn?