Hvorfor bedriften din bør ha en blogg
I dag er verdien av å ha en blogg som en del av markedsføringen, for både små og store bedrifter, større enn noen gang tidligere. En stor del av omsetningen kommer nettopp fra blogger i sosiale medier, i tillegg til på bedriftenes hjemmesider. Uansett hvilke varer eller tjenester du ønsker å markedsføre, er det å ha en blogg i dagens digitale samfunn utrolig viktig for økonomisk vekst for butikken din.
Bli funnet på internett
Enten du selger tilbehør til mobiltelefoner som hos https://www.teknikkdeler.no/, driver en eiendomsformidlingstjeneste, markedsfører apper eller selger strikketøyprodukter, er det visse nøkkelord som vil sørge for at du blir sett når folk søker etter produkter eller tjenester på nettet.
Oppretter du en blogg på nettsiden din, vil dette være en enkel måte å skape mer trafikk til nettsiden din på. Det som er viktig her, er at du hele tiden oppdaterer relevant innhold på nettsiden din og fokuserer på akkurat de målgruppene du søker. For å skape organisk trafikk til nettsiden din, bør du personifisere innholdet så godt som mulig til den enkelte brukergruppen for å oppnå best mulig resultater. Fang oppmerksomheten til dine besøkende og svar på de spørsmål og henvendelser du får om produktene eller tjenestene som du tilbyr.
Skap personlige relasjoner til potensielle kunder
Ingen liker vel upersonlige og statiske nettsider hvor leserne får inntrykk av at det hele er bare en masseutsendelse til allmenheten. Prøv å sette deg inn i brukernes ønsker og personifiser nettsiden, slik at leserne føler at du henvender deg til akkurat dem. Sett deg selv inn i deres situasjon og spør deg selv hvilke spørsmål og ting du lurer på om produktene/tjenestene du tilbyr og skriv relevant stoff om dette.
På den måten vil du bygge opp merkevareidentiteten din og skape et nettverk, mens du samtidig produserer føde til søkemotorer.
En blogg vil tiltrekke et publikum du ellers kanskje ikke ville ha nådd. Hvis andre skribenter skal skrive om samme tema som du gjør, øker også muligheten for at de kontakter nettopp deg for mer informasjon om emnet, noe som kan føre til ekstra annonseinntekter fra nettsiden din.
Kom nærmere målgruppen din
Hvis du har en blogg på nettsiden til bedriften din, kommer du nærmere den målgruppen du søker og lærer mer om deres behov og hva de søker. Samtidig øker sjansen for å bli sett på nettet betydelig med en god blogg. Velg de beste og mest relevante søkeordene og jobb med å øke rangeringen hos f. eks. Google, som de aller fleste bruker i dag til søk på varer eller tjenester.