Når man tar sko på alvor: skoblogger

Når man tar sko på alvor: skoblogger

 

For en skoelsker er det ingenting «casual» eller tilfeldig når det kommer til sko – dette er blodig alvor! Det er dog ikke så mange blogger som spesialiserer seg direkte mot sko, de fleste inkluderer det i en større motefane. Kanskje er dette en nisje for den som både er lidenskapelig opptatt av sko og glad i å skrive?

Ikke vær én i mengden

Mange av de som skriver om sko på motebloggene sine skriver om dyre merker som for eksempel Louboutins og Jimmy Choos, men det finnes garantert et marked der ute for en skoblogger som legger seg mer på den lista vi andre stort sett ligger på. Det trenger ikke være dyrt for å være bra, det trenger bare være spennende, interessant og gjerne skille seg ut litt. Her kan man komme utrolig langt ved å bevege seg litt utenfor de store kjøpesentrene med alle kjedebutikkene, og heller komme seg ut på jakt etter en skikkelig sko nettbutikk. Ofte finner man et mye større utvalg på nettet enn hva man gjør i butikkene, og ikke minst har man muligheten til å mikse og matche ulike merker og skotyper uten å måtte ta et eneste skritt utenfor husdøren.

Markedsfør deg og jobb med innholdet

Klarer man å anbefale de beste nettbutikkene og spesielle shoppingstedene for andre skoelskere har man plutselig et marked å «selge» bloggen sin i. Det er viktig at du er god til å skrive, og at du markedsfører deg på riktig måte. Gjør du det, og kjenner fokusgruppen din godt, så kan det være deg som står der med den neste store norske bloggen. Ikke la deg friste til å fire på kvalitetskravene dine, spesielt om du ønsker å tjene penger på bloggen. Det er bedre å publisere et par innlegg færre i uken enn å kjøre på med oppgulp av den samme gamle suppa. Og ønsker du å være skoblogger, kan det være lurt å holde seg til temaet – sånn noen lunde. Et par tulleinnlegg en gang i blant er helt ok, det samme gjelder meningsinnlegg, men du bør i det minste sørge for at hoveddelen av innleggene dine går på ditt valgte tema.